مد و شیک

انواع مدل های لباس و پوشاک مردانه زنانه و لوازم های دیگر

مد و شیک

انواع مدل های لباس و پوشاک مردانه زنانه و لوازم های دیگر

انواع مدل های لباس و پوشاک مردانه زنانه و لوازم های دیگر - مد و شیک

نکات مهم در هنگام خرید انتخاب میز بیلیارد را بدانید

merf kala | سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

راهنمایی خرید میز بیلیارد ، میزهای بیلیارد و سایر میزهایی که می‌توان روی آن‌ها ورزش‌های ویژه انجام داد، سرمایه‌گذاری عمده‌ای در سطح یک پیانوی بزرگ نوزاد، ساعت پدربزرگ یا دیگر قطعات با کیفیت هستند. میزهای بیلیارد می توانند بین 900 تا 5000 دلار کار کنند و انواع مختلفی از تخته سنگ، نمد، پارچه، چوب و غیره را ارائه می دهند. برای اینکه مطمئن شوید سرمایه گذاری شما برای سالیان متمادی مطمئن و سالم است، از این راهنمای خریدار استفاده کنید تا قبل از خرید، خود را در مورد میزهای استخر و بیلیارد آموزش دهید.

 

تاریخچه بیلیارد، استخر و سایر ورزش‌های کیو

 

بازی استخر (که گاهی اوقات به آن بیلیارد نیز گفته می شود) یک ورزش نشانه ای است که با توپ های بیلیارد و چوب های چوبی ساخته شده از چوب یا مواد مصنوعی انجام می شود. از لحاظ تاریخی، ورزش‌هایی که روی میزهای بیلیارد انجام می‌شوند به عنوان ورزش‌های بیلیارد شناخته می‌شوند و شامل اسنوکر یا بیلیارد انگلیسی، معمولاً روی میز با شش جیب، بیلیارد کاروم، معمولاً روی میزهای 10 فوتی بدون جیب و استخر، رایج‌ترین ورزش بیلیارد، انجام می‌شود. به طور کلی میزهای شش جیبی با طول های مختلف ارائه می شود. علاوه بر این میزهای بیلی، انواع دیگری نیز وجود دارد، مانند میزهای بیلیارد ضربه گیر و موارد دیگر که سطوح مختلف بازی، موانع و تنظیمات میز را ارائه می دهند، اما به اندازه بازی استاندارد بیلیارد یا میز بیلیارد محبوب نیستند.

توسعه ورزش‌های سرپوشیده مانند استخر با بازی‌های چوبی در فضای باز که در قرن پانزدهم در اروپا رایج بود، مانند گلف، کروکت و بوسه مرتبط است. نسخه‌ای از بیلیارد در فضای باز با چوب‌های نشانه روی زمین بازی می‌شد. این ورزش نشانه در نهایت به داخل منتقل شد تا روی میزهای بیلیارد سرپوشیده بازی شود.

اولین میز بیلیارد سرپوشیده ثبت شده توسط پادشاه فرانسه لوئیس یازدهم ساخته شد و محبوبیت بازی جدید در میان اشراف فرانسوی باعث شد تا تقریباً در تمام کافه های فرانسوی در اواسط دهه 1700 گسترش یابد. این میزهای اولیه توسط سازندگان مبلمان ساخته شده اند، در حالی که توپ های اولیه از عاج، خاک رس و چوب ساخته شده اند.

اولین بازی ها بازی هایی به سبک کاروم بودند که روی میزهای بدون جیب با سه یا چهار توپ انجام می شد. بازی‌های مختلف در این سبک متکی بر ضربه زدن به توپ نشانه‌ای برای پرتاب از ریل به توپ‌های دیگر بیلیارد یا پرتاب توپ بیلیارد به توپ‌های دیگر بدون برخورد به ریل یا موانع دیگر بود. جیب ها در ابتدا به عنوان تله های مرگ برای توپ ها ساخته شدند، اما در نهایت به اهدافی برای کسب امتیاز تبدیل شدند.

در پایان دهه 1800، بازی‌هایی که روی میزهای بیلیارد و میزهای بیلیارد انجام می‌شد، در اروپا و آمریکا به قدری محبوب شد که اکنون به این بازی‌ها با عنوان «ورزش» با مسابقات، قوانین و مقررات گفته می‌شود. کنگره بیلیارد آمریکا (BCA) در سال 1948 تشکیل شد و در حال حاضر هیئت حاکمه مسابقات حرفه ای در ایالات متحده است.

قبل از سال 1961 تمام میزهای تایید شده BCA دارای حداقل تخته سنگ 1 اینچی و تیرهای اصلی دو وسط بودند (اطلاعات بیشتر در مورد تخته سنگ و تیرهای زیر)، و بیشتر میزهای بیلیارد، صرف نظر از سطح بازی، این نوع تخته سنگ را ارائه می کردند. این در سال 1961 تغییر کرد. زمانی که فیلم The Hustler با بازی پل نیومن و جکی گلیسون (تصویر سمت راست) منتشر شد، فیلمی که به دنبال یک جوان استخر (نیومن) توسط استاد استخر مینه سوتا فتس (گلیسون) راهنمایی شد.

این فیلم محبوبیت استخر را افزایش داد و صنعت را بر آن داشت تا میزهای بیلیارد را برای عموم مردم مقرون به صرفه تر کند. برای دستیابی به این هدف، صنعت تخته سنگ 1/2 و 3/4 اینچی را معرفی کرد. قاب ها، کابینت ها و پایه ها برای کاهش هزینه ها کوچک شدند و تیرهای اصلی دوگانه مرکزی حذف شدند زیرا تخته سنگ آنقدر سنگین نبود.

در حالی که در ابتدا این تغییرات برای صنعت بیلیارد خوب بود، افزایش تعداد فروش، تاثیر طولانی مدت آن بد بود. با توجه به اینکه میزها اکنون بسیار سبک تر بودند، ویژگی های بازی آسیب دید. میزها در برابر قفسه بندی و تاب خوردگی آسیب پذیر بودند.

پس از چند سال فروش میزهای بیلیارد کاهش یافت. این کاهش تا سال 1986 ادامه داشت، زمانی که «رنگ پول»، فیلم دیگری با مضمون بیلیارد با بازی تام کروز، اکران شد. تقاضا یک بار دیگر افزایش یافت و تخته سنگ 1 اینچی بازگشت.

این بار، تولیدکنندگان میز بیلیارد برای تقویت قاب‌های کوچک‌تر برای حمایت از معرفی مجدد تخته سنگ‌تر، کار چندانی انجام ندادند. ناگفته نماند که جداول به دلیل توزیع ناهموار وزن و عدم حمایت از تخته سنگ شکست خوردند. این باعث ایجاد مشکلاتی مانند تعظیم یا افتادگی تخته سنگ شد.

امروزه بهترین تولیدکنندگان میز بیلیارد به این مسائل پرداخته‌اند، اما نسخه‌های کم‌کیفیت هنوز از تولیدکنندگانی که به دنبال راهی برای کسب درآمد سریع هستند، وجود دارد. به خواندن زیر ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه میز بیلیارد با کیفیت بالا را از گزینه های پایین تر تشخیص دهید.

 

https://www.familyleisure.com/buyer-guides/pool-table-buying-guide

  • merf kala

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی